HANDELSBETINGELSER HOS UMOJA

Generelle oplysninger

Umoja I/S
Esromgade 18 kld
2200 København N
CVR nr.: 38540734
Telefon: 60 17 28 83

E-mail: umojapopup@gmail.com 

1. Afgivelse af ordre

Vi gør alt, hvad vi kan for at få din ordre sendt til dig så hurtigt som muligt, men der kan desværre opstå uforudsete udfordringer. Derfor er afgivelse af ordrer på vores webshop ikke en juridisk bindende aftale. Det giver os mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

Vi sender en bindende ordrebekræftelse til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre på vores webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, med information om hvilke varer du har bestilt. Her er der kun tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Aftalen er derfor først bindende, når du har modtaget en e-mail med information om, at din ordre er sendt.

2. Betaling

På vores webshop modtager vi betaling med Visakort og Masterkort. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når din ordre afsendes. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og inklusive moms.

3. Levering

Vi sender ordrer afsted hver torsdag, fredag og lørdag. Der kan derfor gå op til 7 dage inden vi sender dine varer afsted. Du kan også vælge at hente din ordre i vores showroom på Nørrebro. Vi holder åbent et par gange om ugen, du kan se vores aktuelle åbningstider på forsiden af Umoja.dk.    

For levering i Danmark er fragten gratis ved bestillinger på over 600 DKK, ellers er fragten 47 DKK. Vi sender for øjeblikket desværre ikke til udlandet.

4. Fortrydelsesret

Vi giver 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din vare. Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi betalinger modtaget fra dig inklusive leveringsomkostninger. Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Du skal give os besked om fortrydelsen af dit køb senest 14 dage efter købet. Det gør du ved at sende os en e-mail på umojapopup@gmail.com om, at du har fortrudt dit køb. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Når du har givet os besked per e-mail om, at du har fortrudt dit køb, skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Du skal sende varen/varerne til:

Umoja
Esromgade 18 kld
2200 København N

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du skal selv afholde omkostninger ved returnering af varer. Når du returnerer varen/varerne, er du ansvarlig for, at varen/varerne er pakket ordentligt ind. Du bærer risikoen for varen/varerne fra tidspunktet for varens/varernes levering og til, vi har modtaget den retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen/varerne. 

Du må gerne prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, hvis du tager den i brug. Hvis du tager en vare i brug, betyder det, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, når den returneres.

5. Tilbagebetaling

Hvis du vil have refunderet dine penge for et varekøb, gennemføres tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

6. Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 7. Reklamationsret

I henhold til købeloven har du 2 års reklamationsret når du køber en vare hos Umoja. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Du kan læse mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

 Ved reklamationer skal varen sendes retur til:

Umoja
Esromgade 18 kld
2200 København N

Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav.

8. Klagemuligheder

En klage over en vare kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: umojapopup@gmail.com

9. Ændringer i handelsbetingelser

Det er kun Umoja, der som den sælgende virksomhed, der kan ændre handelsbetingelserne. Det gør vi jævnligt for at sikre, at vi yder vores kunder den bedst mulige service.

10. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Umoja tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure.